وبلاگ تخصصی علوم پزشکی
وبلاگ تخصصی علوم پزشکی
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 تير 1390برچسب:, توسط عماد |

 

با ایجاد شرایط خوب تغذیه ای بسیاری از عوارض بارداری ناشی از تغییرات هورمونی کاهش می یابند در جوامعی که کمبود ریزمغذی ها نظیر ویتامین و مواد معدنی وجود دارد در برخورد با عوارض بارداری مشکلاتی ایجاد می شود از عوارض بارداری تهوع و استفراغ است و نخستین اقدام برای رفع این مشکلات ، مصرف یک تکه نان خشک یا بیسکویت پیش از خارج شدن از بستر و سپس خوردن صبحانه سبک و زود هضم شامل نان ، مربا، حبوبات پخته و سیب زمینی پخته است ؛ کم کردن تعداد وعده های غذایی و حجم آنها از دیگر اقدامات موثر است.

برای کاهش این حالت ، افراد باردار، باید از مصرف غذاهای سرخ کرده ، نفاخ ، حجیم ، گازدار و مصرف مایعات در هنگام صرف غذا پرهیز کنند وی از دیگر عوارض بارداری را یبوست دانست و این عارضه در اواخر بارداری به دلیل بزرگی رحم و فشار روی قسمت های تحتانی روده ، بروز می کند که در صورت درمان نکردن منجر به بواسیر خواهد شد.وی مصرف غلات و نان های سبوس دار و مصرف بیشتر مایعات و آب میوه هایی نظیر انجیر و آلو را در درمان این عارضه مفید دانست.

از دیگر عوارض دوران بارداری سوزش قلب است که به علت بزرگی رحم و فشار روی معده و برگشت مواد به قسمت تحتانی است. برای درمان این عارضه توصیه می شود حجم غذای مصرفی کم و از غذاهای نفاخ و گازدار کمتر استفاده شود و از مصرف غذاهای پرادویه که محرک حرکات معده می شود پرهیز شود . طبق مطالعات اپیدمیولوژیک با مصرف کلسیم فشار خون دوران بارداری کمتر بروز می کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: